رفتن به محتوای اصلی

تبلیغ تخصصی حجاب

فاطمه جعفری فر | قم سطح 3 کارشناسی ارشد

مشخصات کلی طرح

  • حوزه تخصصی فعالیت
    حجاب ، دانش آموزان و دانشجویان و بانوان
  • آیا این فعالیت مخاطبان ویژه‌ای دارد

    دختران دبیرستانی استان قم
    دختران دانشجو علوم پزشکی و صنعتی و علوم انسانی استان قم
    بانوان مساجد و آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی

  • آیا این فعالیت جهت محیط خاصی طراحی شده است؟

    مدارس، مساجد ، دانشگاه ها ، آرایشگاه ها ، باشگاه های ورزشی ، بوستانها و....

مسالهِ اصلی این فعالیت چیست؟

برگزاری دوره های تربیت مبلغه تخصصی حجاب، فعالیت های تبلیغی و تبیینی حجاب توسط مبلغان آموزش دیده در دبیرستانها و دانشگاه ها، موکب ها ، آرایشگاه ها ، بوستانها و...

نوآوری و امتیاز این فعالیت نسبت به سایر فعالیت‌های تبلیغی چیست؟

شیوه های نوین در ارایه نمایشگاه ها، مسابقه های کتابخوانی و...
که نظرسنجی های مخاطبان استقبال گسترده مخاطبان و تقاضای مجدد مراکز متقاضی را دارد

برگزاری دوره های نوین تربیت مبلغه حجاب که همراه کارورزی عملی میدانی کاربردی باشد و مبلغان پس از آموزش مهارت لازم برای اقدام در محله ها و استانهای خود را می یابند و عکس و گزارش فعالیت ها را می فرستند. برگزاری هفت دوره آموزشی تا کنون .

ورود به محیط های تبلیغی جدید مثل آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی

طراحی پوسترها و بروشورهای جدید و جذاب و تولید شیوه های جذاب شیوه ارایه آنهادر زمینه حجاب با استقبال خوب مخاطبان

و....

بخشی از داده ها در پیوست می آید .
اما کلیپ ها و عکس ها بسیار بیشتر است .

طرح عملیاتی خود در این فعالیت را ارائه کنید

برای مخاطب دانش آموز دبیرستانی، در قالب اجرای طرح زیست عفیفانه در قالب برگزاری سخنرانی چند رسانه ای، نمایشگاه ، مسابقه کتابخوانی ، کلاسداری، تریبون آزاد برای دانش آموزان ، تاسیس هیات تخصصی فرهنگیان

در دانشگاه ها : اکران مستند ایکسونامی همراه حضور مبلغه کارشناس جهت پاسخ شبهات ، برگزاری نمایشگاه ها و اعزام کارشناس پاسخگو

در مساجد و آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی ، اعزام مبلغه تخصصی حجاب، پرده خوانی ، برگزاری همایش و...

تفصیلی

1. فعالیت شما چیست و چگونه است؟ معرفی خودش، تحصیلات، شهر و مکان فعالیت، جرقه اولیه، فرآیند، روش اجرا، مراحل، جزئیات، قالب، هزینه های جاری فعالیت، مخاطب شناسی، منابع انسانی، ابزار و امکانات، بازتاب رسانه ای، را توضیح دهید.
سرکار خانم فاطمه جعفری فر با موضوع عفاف و حجاب 
ایشون در سال هزار و چهارصد کارشون رو شروع کردند در سازمان تبلیغات بحث حجاب و عفاف و خانواده رو کار می کردن با محوریت زن و آسیب های حوزه زنان.
بنا به تاکید رهبری و مانور معاندین و رسانه های خارجی کار تبلیغشون رو شروع کردن و برگزاری دوره رو داشتن این دوره ها با هماهنگی و حمایت سازمان تبلیغات کار خودش رو شروع کرده دوره های تکمیلی و کاربردی در خصوص حجاب در حوزه های مختلف علمی، تاریخی، فقهی، اخلاق و روانشناسی با بهره مندی از برترین اساتید خانم طی هفت دوره تاکنون برگزار شده. هم مهارت تبیینی و تبلیغی و هم میدانی رو آموزش می بینند.
فراخوان ها رو از طریق سازمان و مراکز حوزوی دانشگاهی دنبال می کنند در هر دوره حدود صد نفر ثبت نامی دارند که هفتاد نفر در دوره حاضر می شن و در انتهای هر دوره سه چهار نفر کنشگر موثر و فعال و خروجی دارند. در این ایام گروه ها در ایام کرونا با حضور در مراکز واکسیناسیون کار خودشون رو دنبال می کردن و به موازات در مدارس در ایام امتحانات که دانش آموزان حضور فعال در مدرسه داشتند. میزی رو با عکس شهدا آماده می کردند برنامه هایی رو به عنوان یک دل یک قرار داشتند که تسبیح قرمزی رو با آویز عکس شهید می دادن و قبل از اون معرفی اون شهید رو داشتن .مثلا برای دانش آموزان شهید زین الدین که رتبه چهار پزشکی بودن رو معرفی می کردن و قرار می گذاشتند که یک دور تسبیح رو به نیت شهید صلوات بفرستن بعد دور دوم رو به نیت اینکه شهید کمکشون کنه صلوات بفرستن.
فعالیت تبیینی و میدانی رو با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در باشگاه ها دنبال می کردن و کارورزی هم در قالب حضور افراد دوره در این مکان ها و تقویت شهامت اقدامشون بوده و در ادامه با هماهنگی اتحادیه آرایشگاه های قم رو می رفتن حضور در دانشگاه های قم و دانشگاه علوم پزشکی و مدارس رو داشتن به عنوان طرح زیست عفیفانه سازمان تبلیغات اسلامی در مقاطع متوسطه اول و هنرستان ها با ورود به مدارس و ارتباط با معلم ها و هیئت معلمان رو ایجاد می کنند تا ارتباط ادامه پیدا کنه به کارخانه ها هم ورود داشتن و با خانواده شهدا این بازدیدها رو انجام می دادن و برنامه ها رو اجرا می کردن برای هر جایی شهید مرتبط اون رو پیدا می کردن مثلا برای مراجعه که به کارخونه ها شهید آذر نوشان رو که خودشون خیاط بودن رو معرفی می کردن و محصولات ویژه خودشون رو مثل طراحی پوستر پرده خوانی زنان موفق رو داشتن حضورشون در برنامه ها مکان های مختلف با هماهنگی سازمان تبلیغات و عملا درخواست ها درخواست از سوی نهادهای مذکور بوده مثلا درخواست دانشگاه اتحادی و وزارت ورزش برای حضور در مکان های مورد نظر اون ها برخی از افراد همراه در سایر استان ها هم شروع به کار کردن مناطق قم را هم تقسیم کردن در حال حاضر یک گروه تبلیغی ثبت شده در دفتر تبلیغات به عنوان شهید بنت الهدی صدر رو دارن و اون کارها رو دنبال می کنن عملا هم خدمت رو ارائه می دن و هم محصولی رو در قالب پوستر و پرده های پرده خوانی رو دارن.
قالب هایی که ازش استفاده کردن برای کارشون برگزاری مسابقات فرهنگی بوده تولید محتوای فرهنگی ،روایتگری و پرده خوانی، قصه گویی، برگزاری کارگاه نشست و همایش سخنرانی.
فعالیت دانش آموزی تخصصی حوزه حجاب و عفاف رو کار می کنن بیشتر در قالب انگیزشی و پیشگیری کارشونرو دنبال می کنند.
مخاطبینشون خانم ها هستند و در گروه سنی نوجوان، جوان و میانسال تاکنون هفت دوره رو برگزار کردن. هر دوره صد نفر ثبت نام کردن .
برای فعالیتشون مکان ویژه ای رو ندارن .سازماندهی اجرایی فعالیت و هر محدوده ای که نیروی انسانی تربیت شده رو داشته باشه مقدوره.
برنامه استمرار داره و امکان ارتقا و توان ارتقا توانمندی کارورزان رو هم در اون تدبیر کردن. تو استان های دیگه مثلا مازندران شهر عباس آباد خانم یعقوبی رو دارن که در دانشگاه ها مدارس فعالن این طرح امکان اجرا توسط افراد و سازمان ها رو داره ولی خب حمایت نهادهایی مثل سازمان تبلیغات رو حتما می خواد نیاز به مجوز و تاییدیه داره فعالیت شان هم مجوز لازم را دارد برای جذب فراخوان های متعددی رو دادن و از کانال های مختلف کار جذبشون رو دنبال کردن.
این فعالیت سبقه پژوهشی داره و مطالعات میدانیش انجام شده در مکان های مختلف برنامه هاشون با هم فرق داره ایده های مختلفی مثل طرح های گلپوش و جواهراته رو داشتن ولی خب اغلب طراحی ها با خودشون بوده از جمله نوآوری های این کار می شه به کارورزی عملیش اشاره کرد و بعد اینکه این ها به صورت گروهی اون چیزی رو که به عنوان دانشی دریافت کردن در میدان هم مهارتش رو کسب می کنن مهم ترین شاخصه فعالیت هم در محتوا سناریو و هم در پیگیری و استمرار افراد برای اینکه فعالیت رو دنبال بکنن محصولات مرتبط رو هم که تحت حمایت سازمان مربوطه تولید می کنن مثل پوستر قالب
های متعددی رو هم استفاده می کنن تریبون آزاد دارن پرده خوانی دارند نمایشگاه کتاب رو دارن اون چیزی که براشون ایجاد دغدغه کرده وضعیت بد حجاب در جامعه و لزوم مقابله با هجمه های موجود بوده که با استفاده از فضای ارتباطی و گفتگویی که برقرار می کنن با مخاطب بر روی مخاطب تاثیرگذاری رو دارن این فعالیت تاثیری که بر مخاطب داشته به خاطر نحوه مواجهه باعث می شه مخاطب به فکر فرو بره و براش قابل تامل باشه و تاثیرگذاره ابتدا با مبالغ پایین و نذر فرهنگی کار خودشون رو شروع کردن ولی بعد به دنبال بازخوردهایی که داشتن با استقبال مواجه شدن و کمک هایی رو هم دریافت کردن بازتاب فعالیتشون در برنامه چراغ شبکه پنج بوده و رادیو معارف و مستند تلویزیونی از کارشون ساخته شده هزینه هاشون رو از مدل نذر فرهنگی تامین می کنن امکان تکثیر و توسعه فعالیت هم وجود داره از جمله چالش ها و موانع کسب موفقیتشون به حمایت بیشتر و امکان استفاده از طلابی که تازه طلبه شدن و کارش رو شروع کردن و پرونده تبلیغی ندارن و همچنین استفاده از ظرفیت غیر طلاب دغدغه مند که این ها نیاز به حمایت های سازمانی داره از جمله افرادی که باهاشون همکاری می کنن خانم ها گرگانی پیرانی لهراسبی منصوری و یعقوبی هستن .

   2. تمایز این فعالیت نسبت به فعالیت‌های مشابه (جنبه نوآورانه) از نظر مجری چیست؟ مهمترین شاخصه فعالیت و بخش برجسته این فعالیت کدام است، قالب یا محتوا یا سناریو ؟
نوآوری در قالب، محتوا و سناریو
محتوا را خودشان تولید میکنند مثل پوستر های جواهرانه

 

   3. این فعالیت ناظر به چه نیاز مخاطبان است (مساله شناسی و ریشه یابی)؟ فعالیت شما چگونه این نیاز را برطرف می‌کند؟ نتایج و دستاوردهای شما چیست؟

حجاب و عفاف در گروه های سنی مختلف و مکان ها و محیط های گوناگون.


   4. چالش‌ها و موانع کسب موفقیت (ریسک ها) این فعالیت را چه می‌دانید؟

نیاز به حمایت مالی (فعالیت را با نذر فرهنگی پیش میبرند.)
عدم همراهی خوب خانم ها

مسیرهای ارتباطی

فیلم ارائه

فیلم ارائه سرکار خانم فاطمه جعفری فر
دانلود فیلم

فایل‌ها و مستندات

پاورپوینت/PDF

ارسال دیدگاه

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت به بالا