رفتن به محتوای اصلی

نرم افزار قلعه نماز به همراه فیلم (به روز آوری شده)

محمود خیری | تهران سطح 2 -

مشخصات کلی طرح

  • حوزه تخصصی فعالیت
    کودک و نوجوان، تکنولوژی آموزشی
  • آیا این فعالیت مخاطبان ویژه‌ای دارد

    این فعالیت مخاطب اصلیش دانش آموزان می باشند اعم از پسر و دختر، هرچند می توان از بخش هایی از این برنامه برای بزرگسالان هم بهره برد.

  • آیا این فعالیت جهت محیط خاصی طراحی شده است؟

    بیشتر برای مدارس و مساجد و کسانی که می خواهند با موضوع های مذهبی کار کنند، هر چند محدودیتی در استفاده ندارد به خصوص اینکه جذاب می باشد.

مسالهِ اصلی این فعالیت چیست؟

آموزش نماز با استفاده از ابزار کمک آموزشی (نرم افزار ) با استفاده از تبلیغ چهره به چهره مبلغ و مربی
با توفیق الهی بیست و چند سال قبل موفق به تولید وسیله کمک آموزشی با عنوان «قلعه نماز» در قالب جیب کارت کمک آموزشی، (بنر و کارت ) شدم که با استقبال بسیار گسترده ای در زمان خودش - از ابزار و وسیه کمک آموزشی - شد، با توجه با پیشرفت تبلیغ و نیاز به ابزار به روزشده و کار آمد این ابزار به روز شد و در قالب نرم افزار کمک آموزشی برای استفاده مبلغان و مربان تولید گردید و اکنون نرم افزار مذکور به همراه نمونه برنامه در سایت بلاغ دفتر تبلیغات و آپارات و کانال مکتب بشیر در ایتا (کانال مطالب خودم) بارگزاری شده است.
https://aparat.com/v/cxb4vg1
آدر س قلعه نماز نسخه به روز شده در سایت آپارات
https://aparat.com/v/nmm5122
آدرس قلعه نماز نسخه قدیمی در آپارات

https://www.balagh.ir/content/21628
آدرس قلعه نماز در سایت بلاغ

https://aparat.com/v/nmm5122
آدرس قلعه نماز نسخه قدیمی در آپارات
http://eitaa.com/amookheiri لینک کانال مکتب بشیر در ایتا

نوآوری و امتیاز این فعالیت نسبت به سایر فعالیت‌های تبلیغی چیست؟

این تبلیغ هیچ نوع نمونه و مشابهی ندارد، حتی نمونه سنتی این کار هم هیچ نوع مشابهی نداشت و این کار جدید یک کار کاملا نوآورانه تبلیغی است و خوبیش این است که ارتباط بین مبلغ و مخاطب را به شکل جدی تقویت می نماید.
د رقسمت دانلود فایل من چون پسوند پاور پوینت دارد ایننرم افزار قادر به دانلود آن نمی باشد، لطفا به آدرس های سایت ها که در بالا داده ام مراجعه نمایید.

طرح عملیاتی خود در این فعالیت را ارائه کنید

این نرم افزار توانمندی های خوبی دارد و در آن یک حدیث ، واجبات رکنی و غیر رکنی ، آیه ای از قرآن و مطالب مرتبط با نماز با روش های غیر مستقیم مسابقه استفاده از تصویر و.... کمک نرم افزار مذکور به وسیله پاور پوینت و ویدیو پروژکشن به مخاطبین انتقال می یابد. قالب اجرا استفاده از نرم افزار پاور پوینتی می باشد که از مباحث مرتبط در جای جای برنامه استفاده مطلوب می شود.
از این نرم افزار در چند برنامه می توان استفاده نمود.

تفصیلی

فعالیت شما چیست و چگونه است؟ فرآیند، روش اجرا، مراحل، جرقه اولیه، جزئیات، قالب، مخاطب شناسی، منابع انسانی، ابزار و امکانات، بازتاب رسانه ای، را توضیح دهید.

فرآیند و روش اجرا:

فعالیت محوری این طرح تولید و ارائه ابزارهای کمک‌آموزشی در زمینه‌ی تعلیم و تربیت دینی، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان است. این فعالیت بر پایه‌ی تکنولوژی آموزشی و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای، نرم‌افزاری و فیزیکی در راستای آموزش مفاهیم دینی شکل گرفته است.

روش اجرا شامل:

ایده‌پردازی و طراحی اولیه ابزارها

آزمایش و بررسی کارایی در محیط‌های آموزشی (مانند مدارس، مساجد، اردوگاه‌ها)

به‌روزرسانی و توسعه محصولات آموزشی (از نسخه‌های سنتی به دیجیتال)

انتشار و توزیع محصولات در بین مربیان، مبلغان و نهادهای آموزشی

جرقه اولیه:

این فعالیت از مشاهده‌ی کمبود ابزارهای مناسب در آموزش دینی کودکان و نوجوانان آغاز شد. تجربه‌ی طولانی در عرصه‌ی تبلیغ و تدریس نشان داد که ابزارهای کمک‌آموزشی تأثیر بسزایی در یادگیری دارند، اما منابع در این حوزه بسیار محدود است. این نیاز باعث شد که گروه تبلیغی اقدام به طراحی و تولید ابزارهای جدید کند.

مخاطب‌شناسی:

کودکان و نوجوانان: هدف اصلی برنامه، آموزش و علاقه‌مند کردن این گروه به مفاهیم دینی است.

مربیان و مبلغان دینی: برای آموزش و تربیت صحیح دینی در مدارس، مساجد و اردوگاه‌ها.

طلاب و معلمان دینی: جهت بهره‌گیری از ابزارهای نوین در آموزش‌های مذهبی.

منابع انسانی:

متخصصان تبلیغ و تربیت دینی

کارشناسان تکنولوژی آموزشی

طراحان نرم‌افزار و گرافیست‌های مذهبی

نویسندگان و پژوهشگران علوم دینی

مربیان کودک و نوجوان

ابزار و امکانات:

نرم‌افزارهای آموزشی: مانند نرم‌افزار "قلعه نماز" و "معصوم شناسی"

ابزارهای فیزیکی: کارت‌های آموزشی، بازی‌های دینی، پوسترهای تاریخ اسلام

کتاب و محتوای نوشتاری: کتاب‌های داستانی و آموزشی برای انتقال مفاهیم دینی

فیلم‌های آموزشی: محتوای ویدیویی برای مربیان و دانش‌آموزان

بازتاب رسانه‌ای:

انتشار نرم‌افزارها و فیلم‌های آموزشی در سایت‌های بلاغ، آپارات و کانال‌های مکتب بشیر

همکاری با ستاد عالی کانون مساجد کشور برای توزیع محتوا

مصاحبه‌ها و گزارش‌های مختلف در مجلات و برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با تعلیم و تربیت دینی

تمایز این فعالیت نسبت به فعالیت‌های مشابه (جنبه نوآورانه) از نظر مجری چیست؟ مهمترین شاخصه فعالیت و بخش برجسته این فعالیت کدام است، قالب یا محتوا یا سناریو ؟

نوآوری و تفاوت این فعالیت در چند محور است:

به‌کارگیری تکنولوژی آموزشی: استفاده از ابزارهای جدید مانند نرم‌افزارهای تعاملی، بازی‌های آموزشی و فیلم‌های آموزشی.

ترکیب روش‌های سنتی و دیجیتال: ابتدا ابزارهای کمک‌آموزشی فیزیکی مانند کارت‌های آموزشی تولید شد، سپس این روش‌ها به قالب دیجیتال ارتقا یافت.

بهره‌گیری از تصویر و گرافیک برای یادگیری بهتر: تصاویر، پوسترها و ویدیوهای آموزشی تأثیر بیشتری در یادگیری مفاهیم دینی دارند.

ایجاد روش‌های تعاملی و غیرمستقیم: آموزش احکام، قرآن و سیره‌ی معصومین در قالب بازی و مسابقه، که جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد.

مهم‌ترین شاخصه و بخش برجسته‌ی این فعالیت:

نوآوری در قالب ارائه‌ی محتوا (از کتاب و کارت آموزشی تا نرم‌افزار و ویدیوهای آموزشی)

تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان و ارائه‌ی محتوا متناسب با سن آن‌ها

ترکیب روش‌های آموزشی علمی و دینی برای تأثیرگذاری بیشتر در انتقال مفاهیم

این فعالیت ناظر به چه نیاز مخاطبان است (مساله شناسی و ریشه یابی)؟ فعالیت شما چگونه این نیاز را برطرف می‌کند؟ نتایج و دستاوردهای شما چیست؟

مسئله‌ی اصلی:

کمبود ابزارهای آموزشی مناسب برای تعلیم و تربیت دینی کودکان و نوجوانان.

ضعف روش‌های سنتی تدریس دینی که منجر به کاهش علاقه‌ی مخاطبان جوان به مسائل دینی شده است.

نبود شیوه‌های تعاملی و جذاب برای انتقال مفاهیم دینی.

راهکارهای این فعالیت برای حل مشکل:

طراحی ابزارهای آموزشی جذاب و نوین: تولید کارت‌های آموزشی، بازی‌های دینی و نرم‌افزارهای تعاملی.

به‌روزرسانی روش‌های قدیمی به سبک دیجیتال: مانند ارتقای "قلعه نماز" از ابزار فیزیکی به نرم‌افزار دیجیتال.

تمرکز بر آموزش غیرمستقیم و تعاملی: استفاده از قصه‌گویی، کاردستی، نمایش و مسابقه برای یادگیری بهتر.

نتایج و دستاوردها:

انتشار نرم‌افزار قلعه نماز که در بین مبلغان دینی و مدارس مورد استفاده قرار گرفته است.

تولید فیلم‌های آموزشی درباره‌ی معصومین که به‌روزرسانی شده و در سایت‌های آموزشی منتشر شده است.

طراحی و اجرای پوسترهای تاریخ اسلام که در کلاس‌های آموزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

تولید و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از ابزارهای کمک‌آموزشی برای مبلغان و مربیان.

چالش‌ها و موانع کسب موفقیت (ریسک ها) این فعالیت را چه می‌دانید؟

. موانع مالی و تولیدی:

هزینه‌ی بالای تولید و چاپ کتاب‌ها، کارت‌های آموزشی و سایر ابزارهای فیزیکی.

نبود حمایت مالی کافی از سوی نهادهای فرهنگی و آموزشی.

هزینه‌ی بالای تولید نرم‌افزارهای آموزشی و محدودیت در به‌روزرسانی آن‌ها.

2. موانع توزیع و تبلیغات:

ضعف در سیستم توزیع محصولات: نبود شبکه‌ی توزیع مناسب برای رساندن محصولات به مدارس، مساجد و حوزه‌های علمیه.

تبلیغات محدود: عدم معرفی گسترده‌ی محصولات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی.

نبود حمایت کافی از سوی نهادهای مذهبی و تبلیغی: انتظار می‌رود حوزه علمیه، دفتر تبلیغات و مراکز تربیت مربی حمایت بیشتری از این طرح‌ها داشته باشند.

3. موانع اجرایی و نیروی انسانی:

کمبود مربیان و مبلغان متخصص در کار با ابزارهای کمک‌آموزشی.

عدم فرهنگ‌سازی برای استفاده از روش‌های نوین تبلیغی در بین مبلغان سنتی.

سختی اجرای دوره‌های آموزشی برای تربیت مربیان جدید.

مسیرهای ارتباطی

فیلم ارائه

تیزر جناب آقای محمود خیری
دانلود فیلم
فیلم ارائه جناب آقای محمود خیری
دانلود فیلم
مصاحبه جناب آقای محمود خیری
دانلود فیلم

فایل‌ها و مستندات

پاورپوینت/PDF
پیوست اندازه
محتوای ارائه جناب آقای محمود خیری 31.09 مگابایت

ارسال دیدگاه

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت به بالا